דפים

יום ראשון, 2 בספטמבר 2012

רשומה תזזיתית ראשונה (או לקט ראשון בנושא הפרעת קשב וריכוז)


תחילה, "בראשון לספטמבר", שירה המרגש של נעמי שמר המספר על התחושות והפחדים בראשון בספטמבר - יום החזרה לבית הספר - עבור תלמידים עם לקויות למידה והפרעות קשב.



בהקשר לַשיר, משה בקר כתב בשנת 2003 מכתב לללי, בתה של נעמי שמר, בו סיפר: ""היום העצוב ביותר בחיי היה בראשון לספטמבר 1960, כן אני יודע שזו אמורה להיות חגיגה – היום הראשון של בית הספר, אבל אני ידעתי שכאן מתחיל מסע של ייסורים... עם הזיכרון הזה באתי לנעמי שלהבדיל ממני כל כך אהבה את בית הספר, אבל יחד עם זאת כל כך התחברה לכאב, לחרדה למצוקה והעניקה לי את המתנה הנפלאה הזו, בראשון לספטמבר". (מתוך לקט לפתיחת שנת הלימודים באתר הספרייה הלאומית - ר' רשומה קודמת).

מוסיפה כמה קישורים לכתבות ומאמרים שעלו לאחרונה לרשת האינטרנט:
"לא סתם שובב: איך לזהות הפרעות קשב בגיל הרך" / קרן יטיב, YNET הורים, 22.8.12:
"היום כבר יודעים שהפרעות קשב וריכוז ניתנות לאיתור כבר בילדות המוקדמת, וכי הסימנים לכך נמצאים עוד מהינקות והלידה. מה צריך לעורר את החשד כי ילדכם סובל מהבעיה, האם ניתן לתת ריטלין בגילאים הללו ולמה כדאי לקבל הדרכה מקצועית? מדריך."
הכותבת היא יועצת משפחתית ומנחת קבוצות מטעם המרכז להורות ומשפחה בביה"ס ללימודים מתקדמים במכללת סמינר הקיבוצים.

"מבדק ממוחשב ל-ADHD: הכרחי או יקר ומיותר?" / YNET, 25.7.12:
"בשנים האחרונות הפכו המבדקים הממוחשבים לאבחון הפרעות קשב וריכוז לפופולריים מאוד, והותירו את ההורים מבולבלים מול ההיצע הרחב. האם כל ילד צריך לעבור אותם, מה הם בודקים ולמה את חלקם מומלץ לעבור עם טיפול תרופתי?" כתבה קצרה + סרטון וידאו (גם) עם ד"ר איתי ברגר, מנהל המרכז הנוירוקוגניטיבי בבית החולים הדסה הר הצופים.

"המדריך המלא להפרעות קשב וריכוז" / שיחה עם ד"ר איריס מנור, "העולם הבוקר", ערוץ 2, 22.8.12
"ד"ר איריס מנור, פסיכיאטרית של הילד והמתבגר וחוקרת של הפרעת קשב וריכוז, מסבירה איך לאבחן את הפרעת הקשב ואיך כדאי לטפל בה".

"נתונים מפתיעים: מחוננים סובלים יותר מלקויות למידה" / מעריב, 27.8.12:
"מידע שנאסף בשנים האחרונות מראה כי יותר ממחצית מהילדים עם מנת משכל גבוהה במיוחד סובלים מהפרעות קשב. ייתכן שהסיבה קשורה בקצב מהיר מדי של העברת חומרים במוח."

לקראת סיום:
שתי התנסויות בהפרעת קשב וריכוז (באנגלית):
ועוד אחת (הפעם בעברית).

12 דקות עם חלי גולדנברג, דוגמנית, שחקנית קולנוע, מחברת ספרי ילדים ובלוגרית, המספרת בגילוי לב על חייה עם הפרעת קשב וריכוז:



 וגם...סרטון לילדים בנושא הפרעות קשב וריכוז, הפתוח לצפייה באתר בריינפופ, גם למי שאינו מנוי על האתר.

ומעִניָן לְעִניָן, נתקלתי במידע (גם) על כיסא יקר במיוחד מתוצרת הביטאט, שעל-פי הכתוב מכוון לילדים עם הפרעות קשב וריכוז...


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה