דפים

יום שישי, 14 בספטמבר 2012

איך לעבור בשלום את ארוחת החג עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

כמעט ערב ראש השנה...

"ארוחת חג של שעתיים היא דבר לא פשוט לילדים בכלל, אבל לילדי ADHD מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית. מה עושים?" ד"ר נעמי וורמברנד, מנהלת מרכז מהו"ת ומומחית לאבחון וטיפול בהפרעות קשב במכללת סמינר הקיבוצים, מציגה ב-YNET בריאות מדריך לארוחה שקטה ומהנה או "איך לעבור בשלום את ארוחת החג עם ילדי ADHD?".

בהקשר להפרעת קשב וריכוז, מבחר כתבות נוספות עלו לרשת לאחרונה, ביניהן:
מחקר חדש: קיים קשר בין הפרעות נשימה בשינה להפרעות קשב / NRG, "להיות הורים", 2.9.12.
"מחקר חדש מגלה כי ילדים קטנים הסובלים מהפרעות נשימה בשינה נוטים גם לסבול מהפרעות קשב וריכוז. התוצאות מאששות את הצורך באבחון ובטיפול מוקדם בהפרעות נשימה בשינה."

לא קל לו: איך תאבחנו קשיי למידה? גילת מלכאן סטיקלרו, פסיכולוגית קלינית מומחית לטיפול בילד ובמשפחה, NRG, להיות הורים, 4.9.12. "כשמתגלים קשיים לא ברורים בלימודים מתעורר הצורך לפנות לאבחון. מהם סוגי האבחונים הקיימים? כיצד תדעו מהו סוג האבחון המתאים לילד? האם מדובר בקשיי ריכוז או אולי בקושי רגשי? עשינו סדר בבלגן." 

ADHD: חייבים לשבת עם הילד להכין שיעורים? / קרן יטיב, YNET הורים, 4.9.12. "אחד הנושאים שגורמים להכי הרבה חיכוכים בין הורים לילדים עם הפרעת קשב וריכוז הם שיעורי הבית. האם ניתן להשתמש בפרס כדי לעזור לילד להתרכז ומדוע ממש לא חובה לסיים הכל? קרן יטיב מסייעת להוריד לחץ - ולעבור בשלום את הכנת השיעורים."

הכותבת היא יועצת משפחתית ומנחת קבוצות הורים מטעם המרכז להורות ומשפחה בבית הספר ללימודים מתקדמים בסמינר הקיבוצים.

מחקר: ריטלין שלא לצורך עלול לגרום לחרדה / MYNET עמק וגליל, 11.9.12 
"בית חולים העמק בעפולה ביצע את המחקר שמטרתו הייתה לבדוק מהן ההשפעות ארוכות הטווח של מתן הריטלין בקרב מי שלא אובחן כלוקה בהפרעות קשב וריכוז. לצורך כך חולדות קיבלו בצעירותן ריטלין, מבלי שהן אכן סבלו מהפרעות."

לוקחים ריטלין למבחן? זה יעלה לכם ביוקר בבגרות / YNET בריאות, 11.9.12. 

"

לוקחים ריטלין כדי להתרכז במבחן? מחקר מגלה כי צעירים שנוטלים את התרופה אף שאינם סובלים מבעיות קשב - עלולים להפוך למבוגרים תוקפנים וחרדתיים."  

מוסיפה המלצות למבחר ספרי ילדים בנושא הפרעות קשב וריכוז:
שלי הצב ההיפראקטיבי / דבורה מ' מוס, הוצאת יסוד. 
רכז הריכוז / ד"ר שמחה צ'סנר, הוצאת מכון מטרה. הספר מציע “אימון כושר ביתי” לשילוב מוח עם כח, וכולל מדריך להורה/ מורה/ מטפל.
תמיד אני אשם / ד"ר דוד וסימה יגיל, הוצאה פרטית.
האיידיאייצ'די שלי / לאורה וולמר, הוצאת אמציה. הצצה לספר - כאן.
לאורה וולמר, שכתבה את הספר האיידיאייצ'די שלי, היא פסיכולוגית קלינית. בסרטונים שלהלן היא מתייחסת להפרעת קשב וריכוז, בכלל, ולספר, בפרט.


 

עוד על ילדים עם הפרעת קשב וריכוז בהרצאה באוניברסיטת חיפה (אוגוסט 2010) של שולי שיינוולד, אם לנער המתמודד עם לקות למידה, המדברת על ההתמודדות הבלתי פוסקת - "איך לעבור את היום בשלום: ADHD?"


מוסיפה: 
סיפור לילדים שכתבה ד"ר נויה ספקטור: ילד היפראקטיבי: סיפור לילדים שקשה להם להקשיב.
כתבה לילדים מתוך כתב העת "גליליאו צעיר": מהם היתרונות של בְּעָיוֹת קֶשֶׁב ורִיכּוּז?
אתר חדש המכוון לילדיםמה שאתם הילדים צריכים לדעת על ADHDהאתר נבנה על ידי קרן כהן, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך - מורות גננות, התמחות טבע ומדעים.

עוד לילדים ונוער בפורטל "עוגן" של מט"ח - פורטל ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז: 
שני סרטונים המכילים הסבר להפרעות קשב וריכוז. בסרטון הראשון מדברת עפרה רזאל, שעומדת בראש תחום צרכים מיוחדים במט"ח ובשני מדבר ד"ר איתי ברגר, נוירולוג ילדים בכיר מבית החולים הדסה בירושלים.
בסרטונים נוספים, ד"ר איתי ברגר מציג לתלמידים מידע על סוגי הטיפולים בהפרעות קשב וריכוז וכן מסביר איך פועל הריטלין.

פורטל "עוגן" בכללותו מומלץ בחום. על-פי יוצרי האתר, מתוכננים שני מדורים נוספים בעתיד - להורים ולמורים.


לסיום, ברכות לשנה טובה ומיטיבה, רוויה בבריאות, שלווה, הגשמה והצלחה.
מוסיפה קישור למִמשק למשלוח "שנות טובות" עם ריח של פעם, לביקור נוסטלגי בארכיון ''פלפוט'', המגלה, דרך כרטיסי הברכה לדורותיהם, מי היינו ומי אנו היום, ולברכת שנה טובה מוזיקלית באתר הספרייה הלאומית.
אילנה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה